Nöjda kunder

I Handelsbanken har vi ett enda koncernövergripande mål. Att ha en högre avkastning på eget kapital än vår konkurrenter.

För att nå det målet har vi två medel.

Det ena är att ha lägre kostnader än våra konkurrenter.

Det andra är att ha fler nöjda kunder.

Varje år görs mätningar i en mängd branscher avseende kundnöjdhet av Svenskt Kvalitétsindex (SKI). Ett stort antal kunder får ett antal frågor vad man tycker om ett antal företag, bl a bankerna.

Igår presenterades undersökningen som gjordes under andra kvartalet.

För 21.a året i följd hamnade Handelsbanken i topp bland de stora nordiska bankkoncernerna.

Fantastiskt roligt! Ett erkännande att det vi gör är bättre än våra konkurrenter.

Thomas Bogsjö
Kontorschef
Handelsbanken Borås Viared

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: