Vilken match!

Visst var det en fantastisk match igår kväll! Men århundrades match vet jag inte om det var som jag läste någonstans att det skulle bli. Barca var för bra helt enkelt. Jag lyckades inte se någon statistik efter matchen men gissar att övertaget i bollinnehav var stort för Barca.

Roligt att se på är det i varje fall. Njutbar underhållning var det absolut.

I em möter Elfsborg Brommapojkarna på Borås Arena i Svenska Cupen. Jag tror att många av de som ser den matchen har gårdagskvällens match på näthinnan när de går dit. Och jämför. Vilket är högst orättvist.
Det kan väl på något sätt betraktas som baksidan med dagens utbud av världsidrott. Man jämför hela tiden och skapar en förväntan. Niclas Hult i Elfsborg har jämförts med Messi ett antal gånger. Jag förstår varför men samtidigt skapar det en förväntansbild som är orättvis. Niclas är en ung spelare som gör sin första säsong i högsta serien. Han matchas tufft. Spelar i stort sett varje match. Jag har stort förtroende för Elfsborgs tränare Magnus Haglund. Tror att han kommer att matcha Niclas på ett klokt sätt. Det är en lång säsong. Framför allt för en ung spelare.

2 svar to “Vilken match!”

  1. kakelochklinker Says:

    Hej Thomas. Härligt att även du hittat fram till Bloggvärlden. Nice! / Timo

Kommentera

