Vilken sommar!

Har tillbringat helgen på västkusten. Vilket fantastiskt väder! En hel helg med bara sol sol sol.
Hoppas att detta gav en vink om hur sommaren ska bli.
Större delen av helgen gick i ”vilans tecken”. Skönt att bara hämta andan emellanåt. Ett par träningspass blev det också i form av löpning. Eller ja, alla skulle nog inte kalla det för löpning. På gränsen till snabb promenad möjligtvis. Men efter en vår med ett antal förkylningar som ställt till det så börjar kroppen så sakta återhämta sig igen. Ska nog sjutton få igång träningen igen och tillbaka konditionen. Det är en ständig kamp

Väl hemma i verkligheten var det dags att fixa en del via bankens internettjänst. Jag tittade bl a på ett sparande som jag startade för några år sedan. Brukar göra det då och då, och är lika fascinerad varje gång.
Den 1 juni 2008 startade jag upp ett månadssparande i en kapitalförsäkring som jag öppnade via bankens internettjänst. Jag bestämde mig från början att placera kapitalet till väldigt hög risk. Det blev fonder bl a mot Kina, Indien och Ryssland. Om du kommer ihåg vad som hände hösten 2008 så förstår du säkert hur ”roligt” det var att följa då.
Hösten 2008 föll börsen kraftigt och ända fram till mitten av 2009 fortsatte fallet. Trots nedgången har jag fortsatt att spara och tack vare det ligger jag på plus idag. Ett ganska hyfsat plus dessutom. uppgången är drygt 20% eller 6,7%/år.
Ganska ok.

Hoppas att du får en bra vecka!

Thomas

Kommentera

