Fredag 30 december 2011

Årets näst sista dag. Snart nytt år. Hej vad det går…

Har tillbringat en vecka på hemmaplan och försökt bli av med en ordentlig förkylning som kom med full krafft på juldagen. Egentligen kom den nog två veckor tidigare då jag började känna mig hängig och trött.  Nu har dessutom förkylningen kompletteras med nån form av inflamation i axeln. Kan liknas vi nackspärr men sitter längre ner i axeln. Det gör ont…

Det finns en fördel med att vara hemma några dagar sådär oplanerat. Man  gör saker som man inte skulle göra annars. Bl a slötittar på TV eftersom det är ungefär det enda kroppen klarar av. Då kan det bli en och annan film som jag förmodligen inte skulle se annars. Förra gången det var aktuellt fastnade jag för en film som jag delvis såg om häromdagen.
Filmen heter på svenska ”En blomma i afrikas öken” och handlar om fotomodellen Waris Dirie (tror jag stavade rätt). En mycket gripande film. Det är inte svårt att få en klump i halsen.

Se den gärna. Jag kan garantera att du blir berörd.

Waris betyder för övrigt ökenblomma – på Somaliska.

2 svar to “Fredag 30 december 2011”

  1. 7H33 Borås Says:

    Gott Nytt År Thomas !!

Kommentera

