Onsdag 14 mars 2012

Tiden går. Inget nytt precis. Den går lika fort hela tiden…
Med risk för att upprepa mig. Jag hörde (eller läste) förra året någon som påstod att dygnet har mer än 24 timmar numera. Eftersom vi använder så mycket teknik och dessutom samtidigt, dvs. tittar på TV samtidigt som vi pratar i mobilen, surfar och sms:ar mm, så har dygnet ökat till i storleksordningen 35 timmar. Eftersom vi använder tekniken olika mycket så lär väl det innebära att det enda som sägs vara rättvist inte är rättvist längre. Vi har inte alla 24 timmar på dygnet längre. En del har mer!

Inledningen anspelar på att det var ett tag sedan förra inlägget. Nästan en månad sedan. Mycket har hänt och händer. Har som vanligt sett en del idrott. Det börjar bli ansträngt vid den här tiden på året när idrotterna går i varandra. Tur att dygnet har fler timmar…

Dessutom har ljuset kommit tillbaka! En underbar känsla.

Debatten kring bankerna har dessutom börjat ta en mer nyanserad form. Kan tipsa om en krönika i dagens DI under rubriken ”Svenska bolån dyrast i Norden” som jag tycker på ett sakligt sätt beskriver varför det skiljer mellan länder.  Strukturen har stor betydelse.

I fredas var Swedbanks VD Michael Wulf föredragshållare på Borås Industri- och Handelsklubb. Tycker han på ett väldigt bra och enkelt sätt förklarade varför det ser ut som det gör. Jag tycker också han ger ett väldigt gott intryck när man ser honom i media. Som kurios kan jag också nämna att jag och Michael Wulf för ett par år sedan (tror jag det var) nämndes i samma artikel. Det var i Finansförbundets tidning som hade en artikel om bloggare. Han bloggade internt i banken och jag på ett annat sätt. Förmodligen enda gången vi hamnar i samma stycke i en artikel…

Kommentera

