Lördag 3 augusti 2013

…å där sprang tiden iväg igen. Förra inlägget var i mars! 

Mycket har hänt sedan dess. Bl a en fotbollsresa till England med matcherna Liverpool – Chelsea OCH Manchester United – Aston Villa. 45 000 åskådare resp. 77 000. Häftigt!

Förra veckan innehöll en ny fotbollsresa. Denna gången inte lika häftig. Eller det var kanske det som det var. Kval till Champions Legaue i Lettland. Elfsborg mot Daugava från Daugavpils. Ett ställe jag förmodligen aldrig hade åkt till annars. ”Stadion” var fascinerande. Vi åkte buss strax utanför staden. Lite bebyggelse och åkrar passerade revy och vi närmade oss en fotbollsplan längs vägen när någon säger. ”Det är där matchen ska gå”. Va? Där? Det var ju ingen ”Stadion”. 
Antalet sittplatser på den sidan där vi var uppgick till, tja 25 st. Ca.

När man såg den och dessutom visste att UEFA kontrollanter har synpunkter på Borås Arena så var sistnämnda svårt att förstå.

 

Sista semesterdagen i morgon. Tre underbara veckor. Mycket avkoppling. Fantastiskt väder. En förkylning satte stopp för träning några dagar, men det blir säkert bra. Kommer väl fler dagar…

På tal om träning. Och om service i världsklass.. För några månader köpte jag nya joggingskor. Samma märke och modell jag köpt flera ggr tidigare. Denna gången trivdes jag aldrig riktigt i skorna. Tyckte de klämde och att jag fick ont. Till slut gick jag tillbaka till butiken som heter Fotriktigt. Jag tog med mina gamla skor, mest för att visa och förklara.
– Inga problem, sa Morgan, och tog fram ett par andra. jag testade och kände att det var något helt annat. När jag skulle betala sa Morgan att de nya skorna ju var lite dyrare så jag fick betala 200 emellan.
– Vadå emellan,sa jag.
– Jag tar tillbaka dina gamla skor och du får betala 200 emellan. Eftersom du inte var nöjd tar jag tillbaka dina gamla. 
– Men jag har ju använt dom i två månader?
– Spelar ingen roll. Jag vill att du ska vara nöjd.

Så blev det och jag var naturligtvis väldigt nöjd. Det ska mycket till innan jag köper skor någon annanstans.

Det kallar jag service i världsklass.

Kommentera

